Władze spółki

Grupą Pekabex kierują menedżerowie, którzy łączą wieloletnie doświadczenie w branży prefabrykacji z wiedzą i praktyką z zakresu  zarządzania przedsiębiorstwami, ich modernizacji i reorganizacji, zarządzania fuzjami oraz pozyskiwania finansowania dla projektów i przedsięwzięć.

Kluczowa kadra menedżerska Grupy Pekabex:

Robert Jędrzejowski
Prezes Zarządu Pekabex S.A.

Jest absolwentem Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, w 1996 r. ukończył wydział Prawa i Administracji na kierunku prawo, uzyskując tytuł magistra prawa. Od 1994 r. posiada licencję maklera papierów wartościowych, a w 2011 r. uzyskał licencję syndyka. Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu zarządzania, które zdobył zarówno jako partner zarządzający (prezes zarządu) Sovereign Capital, jak i członek organów poszczególnych spółek portfelowych Sovereign Capital. Od 2007 r. sprawował funkcję członka Zarządu Pekabex S.A., a od 2015 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu.

Przemysław Adam Borek
Wiceprezes Zarządu Pekabex S.A., Prezes Zarządu Pekabex Bet S.A., Członek Zarządu Pekabex Pref S.A.

Absolwent Politechniki Gdańskiej, w 1995 r. ukończył Wydział Budownictwa Lądowego na kierunku budownictwo, uzyskując tytuł magistra inżyniera w zakresie konstrukcji budowlanych i inżynierskich. W latach 1995-2002 pracował jako asystent na Politechnice Gdańskiej w Katedrze Konstrukcji Metalowych i Zarządzania w Budownictwie, przygotowywał liczne opracowania techniczne i ekspertyzy. Uczestniczył również w autorskim projekcie zbiornika o objętości 75 tys. m3, który wykonywany był na Białorusi. W 1996 r. ukończył Pedagogiczne Studia Podyplomowe na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Pan Przemysław Borek od 1999 roku posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Praktyczne umiejętności projektowania i analizy konstrukcji zarówno stalowych jak i żelbetowych wykorzystywał prowadząc własną Pracownię Projektową ARC Projekt. Od 2002 r. pracował na stanowisku kierownika projektu w firmie Ergon Poland sp. z o.o., następnie w latach 2003-2007 pełnił funkcję dyrektora handlowego, budując od podstaw struktury i pozycję rynkową nowo otwartego polskiego oddziału firmy Ergon. Odnotowano wówczas wzrost rocznych obrotów z 7 do 114 mln PLN. Od 2008 r. związany z Grupą Pekabex, gdzie pełni funkcję Prezesa Zarządu Pekabex Bet. Wiceprezes Zarządu Pekabex S.A. od 2015 r.

Beata Żaczek
Wiceprezes Zarządu Pekabex S.A., Członek Zarządu Pekabex Bet S.A., Członek Zarządu Pekabex Pref S.A., Prezes Zarządu Kokoszki Prefabrykacja S.A.

Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, kierunku Marketing i Zarządzanie, specjalność Finanse i Rachunkowość, na której to uczelni ukończyła również podyplomowe studia z zakresu zarządzania finansami. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobyła podczas pracy w międzynarodowych korporacjach z branż: budowlanej, zarządzania nieruchomościami, motoryzacyjnej oraz marketingu i reklamy na stanowiskach związanych z finansami, początkowo jako Controller Finansowy a następnie Dyrektor Finansowy i Członek Zarządu. Posiada wiedzę z zakresu finansów, controllingu, księgowości (w tym standardów MSR/MSSF oraz transfer pricing), podatków, prawa korporacyjnego, jak również narzędzi informatycznych wspomagających analizy i raporting. Pani Beata Żaczek rozpoczynała karierę w spółce Hydrobudowa-6 S.A.(grupa Bilfinger Berger). Od 2009 r. pełni funkcję dyrektora finansowego Grupy Sovereign Capital oraz członka zarządu/CFO w Grupie Pekabex. Wiceprezes Zarządu Pekabex S.A. od 2015 r.

Christophe Carion
Prezes Zarządu CNP Sp. z o.o.

Absolwent De Nayer Instituut (Belgia). W 2000 r. ukończył studia z tytułem magistra inżyniera budownictwa (Master of Science Building Engineering). Rozpoczynał karierę jako inżynier projektu w Ergon NV z siedzibą w Belgii w latach 2000-2008. W spółce Ergon Sp. z o.o. w latach 2002-2005 pracował jako wsparcie działu projektowego, a w latach 2005-2007 pełnił funkcję dyrektora produkcji. W Grupie Pekabex jest odpowiedzialny za produkcję oraz inwestycje.

Tomasz Seremet
Członek Zarządu Pekabex Bet S.A., Członek Zarządu Pekabex Pref S.A.

Absolwent Politechniki Poznańskiej, ukończył Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska na kierunku budownictwo, uzyskując tytuł magistra inżyniera w zakresie konstrukcji budowlanych i inżynierskich. Ponadto Pan Tomasz Seremet posiada uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, jak również certyfikat Chartered Engineer of Engineers Ireland CEng MIEI. Pan Tomasz Seremet rozpoczynał karierę jako asystent projektanta w Biurze Projektowym Pekabex S.A. w latach 1999-2000. W latach 2000-2005 pracował w Biurze Inżynierskim Projekta Sp. z o.o. (należącym do holenderskiej grupy Bartels Engineering BV). Od 2010 r. związany z Grupą Pekabex.

 

 

RADA NADZORCZA

 

Stefan Grabski

Ukończył Studia na Politechnice Gdańskiej (Wydział Budownictwa Ogólnego), uzyskując w 1974 roku tytuł inżyniera-konstruktora. W 1967 roku zdobył zawód technologa urządzeń okrętowych w Szkole Pomaturalnej „Conradinum” i rozpoczął pracę zawodową jako technik w Przedsiębiorstwie Instalacji Przemysłowych w Gdańsku. Do roku 1980 pracował w firmie Instal w Gdańsku, ostatnio jako Kierownik Zespołu Budów prowadząc samodzielnie przez kilka lat tzw. Grupę Rozruchową, zajmującą się rozruchem instalacji technologicznych w obiektach przemysłowych w północnej Polsce. Od 1989 roku do chwili obecnej prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą AutoEuro Stefan Grabski, m.in. wynajmując własne obiekty, zajmując się doradztwem technicznym, prowadząc myjnie samochodowe. W 1998 roku został wybrany do Rady Miasta Gdańska, pełniąc następnie w niej funkcję Wiceprzewodniczącego Rady i jednocześnie Przewodniczącego Komisji Doraźnej ds. Handlu, Rzemiosła i Usług. W kadencji 2006-2010 w Radzie Miasta Gdańska pełnił funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Ponadto od 2002 roku pełni funkcje w organach nadzorczych oraz zarządzających spółek prawa handlowego, m.in. od 2004 roku pełni funkcję Członka Rady Nadzorczej „Centrum Nowoczesnych Technologii” Spółki Akcyjnej.

 

Maciej Grabski

Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, w 1992 r. ukończył Wydział Prawa oraz Wydział Nauk Społecznych (sekcja Ekonomii). Jest doświadczonym inwestorem przedsiębiorstw wczesnych faz rozwoju. W latach 90-tych dokonywał inwestycji na rynku motoryzacyjnym oraz w turystyce. Był pierwszym inwestorem i współtwórcą portalu internetowego Wirtualna Polska. Negocjował pozyskanie inwestorów  strategicznych firm m.in. INTEL oraz Prokom. Jest jednym z założycieli Business Angel Seedfund, funduszu kapitału zalążkowego, inwestującego w innowacyjne projekty typu start-up z obszaru teleinformatyki i biotechnologii. Pan Maciej Grabski pełni funkcję członka Rady Nadzorczej Spółki od marca 2007 roku.
Od 2010 r. Pan Maciej Grabski jako inwestor realizuje inwestycję polegającą na tworzeniu nowoczesnego kompleksu biurowego w Gdańsku znanego pod nazwą „Olivia Business Centre”. Inwestycja Olivia Business Centre rozwija się dynamicznie, pozyskując zarówno firmy polskie, jak i międzynarodowe o ugruntowanej pozycji rynkowej i cenionej reputacji.

 

Ryszard Hubert Klimczyk

Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, w 1998 r. ukończył Wydział Prawa i Administracji, na kierunku prawo, uzyskując tytuł magistra prawa. W 2005 roku ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Gdańsku. Rozpoczynał karierę jako asystent polityczny sekretarza stanu w Gabinecie Politycznym Ministra Sprawiedliwości w latach 1998-1999. W latach 1999-2008 pracował jako prawnik w Kancelarii Radców Prawnych Żelaznowski & Głowiński s.c. w Sopocie. Od czerwca 2005 roku Pan Ryszard Klimczyk prowadzi własną praktykę radcowską – Kancelarię Radcy Prawnego Ryszard Klimczyk. W latach 2006 – 2008 był m.in. członkiem rady nadzorczej spółki Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. z siedzibą w Gdańsku, a w latach 2007 – 2008 – spółki Międzynarodowa Korporacja Gwarancyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Od 2002 roku, poza praktyką radcowską, pełni także funkcje w organach nadzorczych oraz zarządzających innych spółek prawa handlowego. Pan Ryszard Hubert Klimczyk pełni funkcję członka Rady Nadzorczej Spółki od sierpnia 2010 roku.

 

Piotr Cyburt

Absolwent  Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W roku 1980 ukończył studia, zdobywając tytuł Magistra Nauk Ekonomicznych. W roku 1987 uzyskał tytuł Doktora Nauk Ekonomicznych w Instytucie Gospodarki Narodowej, stypendysta m. in. Georgetown University, Harvard University i pracownik naukowy  Instytutu Gospodarki Narodowej. Wieloletnie doświadczenie w bankowości oraz finansowaniu rynku nieruchomości zdobywał w największych instytucjach finansowych na rynku polskim. W latach 1995-1998 Wiceprezes Zarządu Polskiego Banku Rozwoju. Od 1992 do 1995 roku pracował na kierowniczych stanowiskach w PBK SA, w tym od 1994 r. jako Członek jego Zarządu i Dyrektor Banku. Członek rad nadzorczych wielu spółek prawa handlowego, w tym Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Obecnie Prezes Zarządu mBanku Hipotecznego, kierujący nim od 1999 roku, kiedy to rozpoczął funkcjonowanie pierwszy w powojennej Polsce specjalistyczny bank hipoteczny RHEINHYP-BRE Bank Hipoteczny, BRE Bank Hipoteczny obecnie mBank Hipoteczny SA. Jest Członkiem Rady Związku Banków Polskich oraz Wiceprzewodniczącym Rady Programowej Fundacji na rzecz Kredytu Hipotecznego. Od 2002 jest również członkiem Rady Nadzorczej Hochtief Polska SA. Pan Piotr Cyburt pełni funkcję Członka Rady Nadzorczej Spółki od kwietnia 2016 roku.

 

Piotr Taracha

Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. W 1993 ukończył studia na kierunku prawo, zdobywając tytuł magistra prawa. W 2001 roku ukończył Program MBA na Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego uzyskując dyplom uznania za najlepszy projekt doradczy. Od 1994 roku wykłada w Katedrze Prawa Cywilnego na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Od 1997 roku pełni funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej w AUTO-EURO S.A., od 2008 r. Wiceprzewodniczącego RN w PEPEES S.A., od 2009 r. Wiceprzewodniczący RN w Zakładach Przemysłu Ziemniaczanego "Lublin" Sp. z o.o., a od 2011 roku Wiceprzewodniczący RN w Przedsiębiorstwie Przemysłu Ziemniaczanego "Bronisław" Sp. z o.o. W latach 1998-2002 pełnił obowiązki Dyrektora Okręgu Poczty w Lublinie w PPUP Poczta Polska. Od 2003 roku Pan Piotr Taracha pełni funkcję Prezesa Zarządu Intrograf Lublin S.A.